Ситченко Анатолій Люціанович
ORСID ID:0000-0003-3725-1893
Google Scholar: Ситченко Анатолій Люціанович
E-mail: sital50mnu@gmail.com
Посада: професор кафедри української мови і літератури.
Учене звання: професор.
Інформація про захист дисертації: Теоретико-методичні засади аналізу художнього твору в шкільному курсі літератури: 13.00.02 –теорія і методика навчання (українська література). 30.06.2005, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова.
Навчальні дисципліни, які викладає: Методика навчання української мови і літератури (література), Методика навчання фахових дисциплін у вищих та спеціальних навчальних закладах (література), Технологія аналізу художнього твору, Методологія та організація наукового дослідження, Теоретичні проблеми літературознавства.
Членство у Експертній раді МОН та інших дорадчих органах, спеціалізованих учених радах, редакційних колегіях фахових видань тощо: член спеціалізованої вченої ради К 38.134.02 МНУ імені В. О. Сухомлинського, заступник голови ради.
Досвід виконання грантових програм, наукових досліджень і розробок за рахунок коштів держдержавного бюджету України, госпдоговірних тем: виконання госпдоговірної теми «Тестування й методика підготовки фахівців до роботи з автоматизованими системами керування технологічними процесами» (01-30.12.2020 р. Акт прийому-передачі № 1 від 27.12.2020 р. 2, 5 тис. грн.).
Підвищення кваліфікації:
2018. Інноваційні системи навчання української літератури. Інститут педагогіки НАПН України. Довідка № 504 від. 31.10.2018 р.
Наукові публікації:
Scopus:
Free development of personality in the conditions of guided learning. EurAsian Journal of BioSciences, 2020, Volume 14, Issue 2, 6089-6095.
Фахові видання України категорій А та Б:
- Ситченко А.Л. Ступени формирования умений творческого освоения образа-персонажа. Русский язык и литература в кирзизской школе. 1986. № 3. С. 41-44. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Формування у п’ятикласників умінь аналізувати образ-персонаж. Українська мова і література в школі. 1986. № 9. С. 32-37. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Навчання як творчість. Українська мова і література в школі. 1987. № 8.
С. 21-26. (Фахове видання). - Ситченко А.Л. Аналіз образу-персона-жа епічного твору. Методика викладання української мови і літератури: респ. наук.-метод. зб. / редкол.: О.Р.Мазуркевич (відп. ред.) та ін. Київ: Рад. школа, 1990. Вип. 11. С. 9-12. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Образи персонажів поеми І.П.Котляревського „Енеїда”. Українська мова і література в школі. № 11. С. 15-20. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л., Пронкевич О.В. Два варіанти аналізу оповідання Олеся Гончара „Кресафт”. Українська мова і література в школі. 1993. № 4. С. 37-41. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л., Пронкевич О.В. „З грязі в князі” (Вивчення казки Шарля Перро „Кіт у чоботях”…). Відродження. 1995. № 4. С. 52-54. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л., Пронкевич О.В. „Чи такий уже звірячий Закон джунглів? (Три уроки по вивченню казки Р. Кіплінга „Мауглі”). Відродження. 1 № 5-6. С. 46-49. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л., Пронкевич О.В. „Ліки від дорослості” (Два уроки по вивченню уривка з фантастичної повісті А. Ліндгрен „Пеппі Довгапанчоха”, 5 кл.). (Фахове видання).
- Ситченко А.Л., Пронкевич О.В. Вивчення казки братів Грімм „Бременські музиканти”. Дивослово. 1995. № 12. С. 27-31. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л., Пронкевич О.В. Трагедія краси і насолоди. О. Уайльд. 11 клас. Зарубіжна література в навчальних закладах. 1996. № 3. С. 15-21. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л., Пронкевич О.В. „Його Боги – краса і на-солода”. О.Уайльд. 5 кл. Зарубіжна література в навчальних закладах. 1996. № 4. С. 5-10. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л., Пронкевич О.В. „Тільки діти знають, що шукають…”. А. де Сент-Екзюпері. „ Маленький принц”. 8 клас. Зарубіжна література в навчальних закладах. 1996. №5-6. С. 8-10. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. „Не просто Марія…”. Слово і Час. 1997. № 8. С. 76-78. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Продуктивне навчання як основа розвитку творчої особистості. Південний архів (Філологічні науки): зб. наук. пр. Херсон, 1998. С. 167-170. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Вивчення художнього твору в школі: деякі аспекти проблеми. Українська мова і література в школі. 1999. № 1. С. 25-29. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. „Що посієш, те й пожнеш…” (Конспект вступного уроку). Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. 1999. № 6. С. 29-31. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Психолого-педагогічні аспекти літературного аналізу. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. 2001. Вип. 4. С. 85-91. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Вивчення літературного твору: аспекти технології. Українська література в загальноосвітній школі. № 4. С. 41-33. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Ще раз про „Ялинку” М.Коцюбинського (Ва-ріант аналізу оповідання в 5 класі). Українська література в загальноосвітній школі. 2001. № 6. С. 18-20. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Педагогічні технології на уроках української літератури. Дивослово. 2001. № 10. С. 19-22. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Визначення індивідуального стилю письменника. (На основі структурування поняття). Дивослово. 2002. № 5. С. 48-50. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Літературознавчий аспект проблеми навчання школярів аналізу художнього твору. Українська література в загальноосвітній школі. № 6. С. 26-33. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Філософський вектор літературної освіти. Українська мова і літера-тура в школі. 2002. № 8. С. 28-31. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Ще раз про технології літературного аналізу. Дивослово. 2003. № 2. С. 56-59. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Концептуальні засади технологізації навчання школярів аналізу худож-нього твору. Науковицй вісник Миколаївського держ. пед. ун-ту. Пед. науки: зб. наук. пр. Миколаїв׃ МДУ, 2003. Вип. 5. С. 101-111. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Дидактичні принципи технології літературного аналізу. Неперервна проф. освіта: теорія і практика. 2003. Вип. 2. С. 41-45. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. До питання про технології навчання у процесі літературного аналізу. Вісн. Глухівського держ. пед. ун-ту. Пед. науки. Вип. 3. Глухів: ГДПУ, 2003. С. 179-182. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Складові формування в учнів читацьких умінь. Українська література в загальноосвітній школі. 2004. № 1. С. 5-8. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Формування в підлітків умінь подієвого аналізу художнього твору. Українська література в загальноосвітній школі. 2004. № 2. С. 14-19. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Формування в підлітків умінь пообразного ана-лізу художнього твору (5-6 класи). Українська література в загальноосвітній школі. 2004. № 3. С. 12-16. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Комбінований аналіз оповідання Володимира Винниченка “Федько-халамидник”. Українська література в загальноосвітній школі. 2004. № 3. С. 22-27. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Формування в учнів умінь проблемно-тематичного аналізу художнього твору. Українська література в загальноосвітній школі. 2004. № 4. С. 22-24. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. До проблеми шкільного аналізу ліричного твору. Дивослово. 2004. № 6. С. 15-20. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Ідеї й принципи навчально-технологічної концепції літературного аналізу. Вересень. 2004. Квітень. С. 108-114. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Особливості аналізу драматичного твору в школі. Українська мова і літера-тура в школі. 2004. № 5. С. 24-26. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Інноваційні системи навчання та перспективи їх застосування в шкільному курсі української літератури. Українська література в загальноосвітній школі. 2004. № 8. С. 12-16. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Аналіз балади в школі. Дивослово. 2004. № 12. С. 34-36. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Особливості вивчення літературної байки у школі. Українська мова і література в школі. 2004. № 7-8.С. 36-39. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Громадський методичний словник. Вип. 1. Зарубіжна література в школах України. 2005. № 1. С. 57 (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Громадський методичний словник. Вип. 2. Зарубіжна література в школах України. 2005. № 2. С. 47-48. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Громадський методичний словник. Вип. 3. Зарубіжна література в школах України. 2005. № 3. С. 15 (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Громадський методичний словник. Вип. 4. Зарубіжна література в школах України. 2005. № 4. С. 63 (Фахове видання).
- Ситченко А.Л., Пронкевич О.С. Варіант вивчення казки Г.К.Андерсена „Соловей”. 5 клас. Зарубіжна література в школах України. 2005. № 4.С. 58-60. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Варіант аналізу роману У.Самчука „Марія”. Українська література в загальноосвітній школі. 2005. № 5. С. 56-57. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л., Пронкевич О.С. „Сказка о мертвой царевне и о семи богатырях” А.С.Пушкина: вариант изучения. 5 класс. Зарубіжна література в школах України. 2005. № 5. С. 42-45. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Громадський методичний словник. Вип. 5. Зарубіжна література в школах України. 2005. № 5. С. 56-57. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Громадський методичний словник. Вип. 6. Зарубіжна література в школах України. 2005. № 6. С. 30-31. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Громадський методичний словник. Вип. 7. (Зарубіжна література в школах України. 2005. № 7. С. 35.Фахове видання).
- Ситченко А.Л., Спанатій Л.С. Громадський методичний словник. Вип. 10. Зарубіжна література в школах України. 2005. № 10. С. 33-34. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Громадський методичний словник. Вип. 11. Зарубіжна література в школах України. 2005. № 11. С. 38. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. До питання про специфіку осягнення мистецтва слова. Зарубіжна література в школах України. 2005. № 10. С. 25-28. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Технологізація вивчення літератури як засіб підвищення його ефективності (Основи такого вивчення). Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. № 12. С. 4-8. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Варіант морфологічного аналізу вірша Ф.Тютчева „Я знаю в праосені пору…”. Зарубіжна література в школах України. 2006. № 1. С. 21-22. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. До поняття навчального проектування на уроках літератури (Фахове видання). Українська література в загальноосвітній школі. 2006. № 1. С. 21-23.
- Ситченко А.Л., Спанатій Л.С. Громадський методичний словник. Вип. 13. Зарубіжна література в школах України. 2006. № 1. С. 38-40. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Громадський методичний словник. Вип. 14. Зарубіжна література в школах України. 2006. № 2. С. 17-18. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Ефективність засвоєння художнього матеріалу може забезпечити лише вчитель-технолог. Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. 2006. № 2. С. 34-36. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Морфологічний аналіз художнього твору. Наук. записки. Вип. 64. Част. 2. Сер.: Філологічні науки (літературознавство). Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2006. С. 175-180. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Громадський методичний словник. – Вип. 15. Зарубіжна література в школах України. 2006. № 4.С. 51-52. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Методичні умови розвитку в учнів умінь літературного аналізу. Зарубіжна література в школах України. 2006. № 4. С. 5-7. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Тенденції розвитку методичної думки про аналіз художнього твору. Українська література в загальноосвітній школі. 2006. № 4. С. 17-21. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Підвищити рівень шкільної літературної освіти можна лише шляхом поєднання змістово-процесуального та особистісного аспектів аналізу художнього твору. Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. 2006. № 5. С. 10-13. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Літературознавчі засади осягнення художнього образу. Українська література в загальноосвітній школі. 2006. № 8. С. 7-11. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. До таїни художнього твору. Українська література в загальноосвітній школі. 2006. № 8. С. 56. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Громадський методичний словник. – Вип. 16. Зарубіжна література в школах України. № 7-8. С. 33. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Громадський методичний словник. – Вип. 17. Зарубіжна література в школах України. 2006. № 9. С. 29 (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Розвиток методичної думки про вивчення образу-персонажа літературного твору. Українська література в загальноосвітній школі. 2006. № 9. С. 10-15. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Методологія взаємодії наукових і навчальних методів шкільного ана-лізу художнього твору. Наук. вісник Миколаївського державного університету. Пед.науки: зб. наук. пр. Миколаїв: МДУ, 2006. Вип. 12. Т. 1. С. 94-102. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л., Огренич Н.М. В.Королів-М.Старий. „Потерчата”, „Хуха-Моховинка”. 5 клас. Українська література в загальноосвітній школі. 2007. № 4. С. 37-40. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Основи взаємодії наукових і навчальних методів літературного аналізу. Дивослово. 2007. №5. С.14-16. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л., Огренич Н.М. Дарунки Долі (за казкою Івана Липи „Близнята”). 5 клас. Українська література в загальноосвітній школі. 2007. № 5. С. 28-29. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л., Огренич Н.М. Якого часу чекає Михайлик? Урок вивчення оповідання А.Лотоцького „Михайло-семиліток”. 5 клас. Українська література в загальноосвітній школі. 2007. № 6. С. 26-28. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Варіант аналізу повісті Івана Франка „Захар Беркут”. 7 клас. Українська література в загальноосвітній школі. 2007. № 6. С. 31-33. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л., Огренич Н.М. Борці за долю України. Вивчення казки І.Нечуя-Левицького „Запорожці”. 5 кл. Українська література в загальноосвітній школі. 2007. № 7. С. 30-33. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Громадський методичний словник. Вип. 18. Зарубіжна література в школах України. 2007. № 8. С. 64. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л., Огренич Н.М. Вивчаємо казку О.Сенатович „Малий Віз”. 5 клас. Українська література в загальноосвітній школі. 2007. № 8. С. 37-38. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Урок за оповіданням Григора Тютюнника „Дивак”. 5 клас. Українська література в загальноосвітній школі. 2007. № 9. С. 35-36. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Вивчення казки І.Франка „Фарбований Лис”. 5 клас. Українська література в загальноосвітній школі. 2007. № 10. С. 28-29. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Формувати читацьку компетентність. Про науково-педагогічні засади цієї роботи. Всесвітня література в середніх навчальних закладах України. 2007. № 10. С. 49-53. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Громадський методичний словник. Вип. 19. Зарубіжна література в школах України. 2007. № 10. С. 22-23. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Методичні умови формування вмінь літературного аналізу. Українська література в загальноосвітній школі. 2007. № 11. С. 21-22. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Громадський методичний словник. Вип. 20. Зарубіжна література в школах України. 2008. № 1. С. 9-11. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Проблеми розвивального навчання літератури. Українська література в загальноосвітній школі. 2008. № 1. С. 9-13. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Громадський методичний словник. Вип. 21. Зарубіжна література в школах України. 2008. № 2. С. 63-64. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Наближення до слова: рецензія. Зарубіжна література в школах України. 2008. № 3. С. 20-22. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Громадський методичний словник. Вип. 22. Зарубіжна література в школах України. 2008. № 5. С. 55-57. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Формування української ментальності в процесі вивчення творів С.Черкасенка (на уроках літератури рідного краю). Українська література в загальноосвітній школі. 2009. № 4. С. 28-33. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л., Огренич Н.М. У чому справжня краса людини. Урок за оповіданням С.Черкасенка „Маленький горбань”. 6 клас. Українська література в загальноосвітній школі. 2009. № 4. С. 34-36. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Григорій Сковорода. Байки харківські. Матеріали до уроків. Українська література в загальноосвітній школі. 2009. № 7-8. С. 36-40. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Григорій Сковорода. Байки харківські. Матеріали до уроків. Продовження. Українська література в загальноосвітній школі. 2009. № 9. С. 24-27. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Григорій Сковорода. Байки харківські. Мате-ріали до уроків. Закінчення. Українська література в загальноосвітній школі. 2009. № 10. С. 21-24. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Літературний аналіз та його межі. GENTE UKRAINUS, NATIONE UKRAINUS = Літературні шляхи старожитньої України: зб. наук. праць: [на пошану доктора філологічних наук, професора Миколи Корпанюка з нагоди його 60-річчя] [упоряд.: В.М.Подрига, М.М.Малинка]. Київ : Євшан-зілля, 2010. С. 373-385. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. І методика, і технологія… Рідна мова: квартальник українського вчительського товариства у Польщі. № 13. С. 44-49.
- Ситченко А.Л. Технологія проблемно-тематичного аналізу роману-хроніки Пантелеймона Куліша „Чорна рада”. Рідна мова: квартальник українського вчительського товариства у Польщі. 2010. № 14. С. 66-70.
- Ситченко А.Л. Саморозвиток з погляду Б. Степанишина. Українська література в загальноосвітній школі. № 12. С. 34-36 (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Виховуємо романтиків. Матеріали до уроків з вивчення повісті В. Нестайка „Тореадори з Васюківки”. 6 клас. Українська література в загальноосвітній школі. № 3. С. 21-26. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Система уроків з вивчення повісті Віктора Близнеця „Звук павутинки”. Українська література в загальноосвітній школі. № 4. С.23-26. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Естетичне виховання у контексті технологізо-ваного навчання літератури. Українська література в загальноосвітній школі. № 9. С. 2-4 (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Система уроків за повістю Ярослава Стельмаха „Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера” (фрагмент). Українська література в загальноосвітній школі. № 1. С. 22-24. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Вивчаємо оповідання С. Васильченка „Свекор”. Українська література в загальноосвітній школі. № 4. С. 25-27 (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Про краянина – науковця і політика. Наук. зап. з української історії: зб. наук. ст. Вип. 30. Переяслав-Хмельницький, 2012. С. 132-135 (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Оцінка – рушійна сила навчального процесу. Українська література в загальноосвітній школі. № 3. С. 19-22 (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. З історії методики української літератури. Українська література в загальноосвітній школі. № 10. С. 19-22 (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Толерантність у контексті керованого навчання. Науковий вісник Миколаївського державного університету імені В.О.Сухомлинського: зб. наук. пр. / гол. ред. В. Д. Будак. Вип. 1.46 (108). – (Серія „Педагогічні науки”). Миколаїв МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2014. С. 134-138. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Актуальність методичної концепції О. К. Дорошкевича. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки: зб. наук. пр. / за ред. проф. Тетяни Степанової. № 1 (56), лютий 2017. Миколаїв : МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2017. С. 131-135 (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. До вивчення лірики Б.Чобан-заде в шкільному курсі кримськотатарської літератури. 10-й клас. Педагогічні науки: зб.наук.пр. Вип. LХХХ. Т.1. Херсон : Херсонський державний університет, 2017. С. 74-78 (Фахове видання, входить до міжнародної наукометричної бази даних «Іndex Coperniсus»).
- Ситченко А.Л. Уроки Івана Франка: рецензія. Науковий вісник Миколаївського національного уні-верситету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки : зб. наук. пр. / за ред. Т.Степанової. № 1 (60), лютий 2018. Миколаїв : МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2018. 420 с. С. 417-419. (Фахове видання).
- Ситченко А.Л. Ідеї В. О. Сухомлинського у контексті продуктивного навчання літератури. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки: зб. наук. пр. / за ред. Т. Степанової. № 4 (63), грудень 2018. Миколаїв: МНУ імені В. О. Сухомлинського, 2018. 206 с. С. 138-142 (Фахове видання).
- Літературна освіта школярів у викликах компетентнісного навчання. Освітологічний дискурс. № 2. С. 51-63. DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2020.2.1. (Категорія Б).
- Organization of teacher-student interaction in the conditions of technological learning. Нова педагогічна думка. 2020. № 3 (103). С. 70-74. DOI: 37026/2520-6427-2020-103-3-70-74. (Категорія Б).
- Subjektive experience of pupils-readers as a factor of competence learning of literature. Нова педагогічна думка. 2020. № 4 (103). С. 121-12 DOI: 10.37026/2520-6427-2020-104-4-121-124. (Категорія Б).
- Структуризація навчальної діяльності як фактор якості шкільної мовно-літературної освіти. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Вин. 4. 2020. Вип. 113-119. DOI: 31499/2307-4906.4.2020.224138. (Категорія Б).
Монографії
- Ситченко А.Л. Навчально-технологічна концепція літературного аналізу. Київ: Ленвіт, 2004. 304 с.
Навчально-методичні праці:
- Ситченко А.Л. Пізнавально-виховні завдання для формування умінь аналізувати образ-персонаж: навч.-метод. посіб. К.: Рад. школа, 1988. 25 с.
- Ситченко А.Л. Від героя до автора: навч.-метод. посіб. Тернопіль: Астон, 1993. 192 с.
- Ситченко А.Л. Література рідного краю: посіб.- хрестоматія. Миколаїв, 1994. 181 с. (у співав.).
- Ситченко А.Л., ПронкевичО.В. Вивчення зарубіжної літературної казки у 5 кл.: навч.-метод. посіб. Київ : ІЗМН, 1995. 80 с. Гриф МОН України.
- Ситченко А.Л. Аналіз образу-персонажа епічного твору: педагогічна технологія. Освітні технології: навч.-метод. посіб. / за заг. ред. О. М. Пєхоти. Київ: А.С.К., 2001. С. 228-237. Гриф МОН України.
- Ситченко А.Л., Бродовська В.Й. Пізнаємо себе. 2-е вид. Миколаїв: Вид-во ПСІ КСУ, 2003. 95 с.
- Ситченко А.Л. “Як фенікс, встане рідний край – країна вільних господарів!” (Формування української ментальності в процесі вивчення творчості С.Черкасенка). Ми є. Були. І будем ми! Виховання національної самосвідомості учнів засобами художньої літератури / за ред. Н.Й.Волошиної. Київ׃ Ленвіт, 2003. С. 170-185.
- Ситченко А.Л., Огренич Н.М. Аналіз епічного твору в 5-у класі: посіб. для вчителя. Київ: Ленвіт, 2007. 96 с. Гриф МОН України.
- Ситченко А.Л. Методика навчання української літератури в загальноосвітніх закладах: навч. посіб. для студ. Київ : Ленвіт, 2011. 291 с. Гриф МОН України.
- Корпус типових навчальних програм: метод. посіб. Ч. 3 / за заг. ред. Л. Рускуліс. Миколаїв, 2019. 44 с.
- Корпус типових навчальних програм: метод. посіб. Ч. 2 / за заг. ред. І. Родіонова. Миколаїв, 2019. 123 с.
- Корпус навч.-метод. матеріалів до дисциплін методичного циклу: навч.-метод. посібник. Миколаїв, 2020. 188 с.
- Корпус навч.-метод. матеріалів до дисциплін літературознавчого циклу: навч.-метод. посібник / за заг. ред. І. Родіонової. Миколаїв, 2020. 355 с.
Наукове керівництво здобувачами ступеня кандидата наук/доктора філософії:
- Мхитарян О. Д. Формування літературних знань і вмінь в учнів з низьким рівнем навчальних досягнень в основній школі. 2011 р. Інститут педагогіки НАПН України.
- Ружевич Я. І. Формування ціннісних орієнтацій старшокласників у процесі вивчення епічних творів зарубіжної літератури. 2015 р. Херсонський державний університет.
- Гінкевич О. В. Формування аналітико-синтетичних умінь учнів 5-6 класів під час вивчення епічного твору. 2016. Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського.
- Кошара Ю. М. Формування в учнів основної школи умінь самостійної роботи з підручником української літератури. 2016. Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського.
Додаткова інформація
Нагороди:
- Грамоти МОН (1979, 2002, 2005)
- Знак МОН України «Відмінник освіти України» (2003)
- Грамота АПН України (2007)
- Знак МОН України «За наукові досягнення» (2006)
- Знак Миколаївської ОДА «Лідер освіти Миколаївщини» (2009)
- Подяка Прем’єр-міністра України (2010)
- Почесне звання заслуженого діяча науки і техніки України (2013)
- Знак МОН України «В. О. Сухомлинський» (2018)