Без рубрики Від теорії – до практики

Від теорії – до практики

11 березня 2023 року у студентів 4-курсу освітньої програми «Англійська та друга іноземна» завершується навчально-педагогічна практика в школі, яка є необхідною складовою якісної підготовки майбутнього фахівця. У цьому році крім звітної конференції студенти взяли участь у методичному вебінарі «НУШ, від теорії до практики», який організували методист від бази практики – вчитель вищої категорії, Овчаренко В’ячеслав, директор Миколаївської гімназії №4 ім. Молчанова Б.І. та методист від кафедри германської філології к.п.н., ст.викладач Щербакова Олена.

В’ячеслав Михайлович розповів про типові помилки, які роблять всі студенти на початку практики, але й відмітив високу відповідальність та вмотивованість практикантів. Дуже приємно було чути від методистів, що наші студенти мають гарні знання з англійської мови та методики її викладання. Як зазначив пан директор, «звичайно, ще є багато над чим працювати, попереду ще довгий час набуття досвіду, пошуку саме свого власного педагогічного почерку, але є найголовніше – любов до дітей та нелегкої вчительської праці і найголовніше – бажання навчати та постійно навчатись самому».

Всі студенти успішно завершили практику і діляться своїми враженнями:

Юлія Грицишина:

· Це не перша педагогічна практика для мене. Навчаючись ще на 2 курсі, я проходила професійно- орієнтовну практику та мовну практику у літньому таборі. І ще з тих часів зрозуміла, що практика – це чудова можливість поринути у специфічні особливості майбутньої професії та усвідомити, що не помилилася із вибором майбутнього професійного шляху. Але це перша моя активна педагогічна практика у якості вчителя англійської мови. Мені пощастило попрацювати у моєї рідної школі, зараз це ліцей №60. Від пройденої практики в мене залишилися лише позитивні враження, оскільки це стало важливим етапом у моєму професійному самовизначенні. Особливих проблем не виникло, але труднощі у підготовці до уроків були пов’язані з тим, що потрібно укласти весь запланований матеріал у 40 хвилин. Зауважень до практики не маю, крім того, що, на мій погляд, потрібно більше використовувати творчих завдань, частіше відходити від рамок підручника, що я і робила, а учні завжди були дуже раді і добре на це реагували. Творчий підхід у роботі з учнями, вважаю, підвищує їх пізнавальний інтерес до предмета та навчання загалом.

Марина Мальченко:

· Я проходила педагогічну практику у Новоодеському ліцеї № 4. Практика не тільки додає впевненості у власних знаннях, набутих у стінах університету, а й зрозуміти, над чим ще треба працювати, повернувшись на навчання. Я вже знаю специфіку роботи ліцею, особливості навчального процессу онлайн, познайомилася зі всіми видами навчально виховної діяльністі бази практики. Окремо хотілось би подякувати моїм методистам від бази практики та від університету за знання, досвід, поради, якими вони щіро ділились зі мною і запевнити їх в тому, що набуті навички точно не пропадуть даром! Я їх вже почала успішно застосовувати на практиці.

.Анастасія Кондратюк:

· Я в захваті від проходження практики в Куцурубському ліцеї ім. Т.Г. Шевченка, в якому мене привітно зустріли компетентна директорка та вчитель-методист.

Незважаючи на складні обставини в місцевості, де проживають учні, була достатня активність на уроках, тому практика пройшла добре. Крім синхронних уроків в Zoom, я навчилась проводити асинхронні уроки. Основним завданням було створити інтерактивний, чітко побудований урок, щоб з учні були зацікавлені і в кінці досягли поставленої цілі. Моя вчитель-методист, Панська Наталля, завжди була на зв’язку, рекомендувала і оцінювала проведені мною уроки. Як результат, я відпрацювала отримані навички в університеті і набула нових. Після практики я ще раз переконалась, що я обрала професію свого серця.

Анастасія Трофімова:

· Дуже вдячна моєму методисту від бази практики Овчаренко В’ячеславу Михайловичу, якій постійно мене консультував та підтримував. Так він порадив мені вдосконалити чіткість та щільність і дотримуватися адаптаційності завдань, рекомендував дотримуватися принципу зв’язку з рідною мовою, вчив шукати свій унікальний підхід в навчанні до кожного з учнів. Дане вміння дуже складно в освоєнні, так як воно вимагає величезного терпіння і максимального докладання зусиль, для того щоб знайти цей підхід. Завдяки ставленню до мене як до колеги, я мала можливість відчути себе справжнім учителем .

Дар’я Кошельник:

· Під час проходження практики мені довелося попрацювати з 6 класом і це було дуже цікаво з психологічної точки зору. Діти в цьому віці починають формуватися як особистість, в них починає з’являтись юнацький максималізм в певних речах. Вони намагаються бути серйознішими та дорослішими ніж є насправді і за цим було дуже цікаво спостерігати. Дивлячись на практику з педагогічної точки зору, це в першу чергу досвід, яким би він не був. Ти вчишся організовувати купку бунтарів та якось спонукати їх до роботи. Це той самий менеджмент але на найвищому рівні, так як у дітей немає ніякої додаткової мотивації (зарплатні). Тому мені було цікаво спробувати організувати процес, завоювати увагу дітей та їх повагу до себе. І що не менш важливо – втримати це.

Вероника Дегтяренко:

· Навчально-педагогічну практику проходила у Миколаївській гімназії №4 ім. Молчанова Б.І. Здобувати новий досвід мені допомагали 5-А клас та мій методист – Бобкова Ольга Валеріївна. Вона є не тільки компетентною, уважною та доброю вчителькою, але й чудовою людиною. Моїм головним завданням було зацікавити дітей та долучити їх до навчального процесу, подати навчальний матеріал цікаво та креативно. Коли проводила уроки, я викристовувала наочність для їх успішного проведення: відеоматеріали, онлайн-ігри, презентації, картки, малюнки тощо. Дітям у такій атмосфері подобається навчатися. Вони так добре сприймають матеріал. Найтяжчим було вкластися у 20 хвилин, але, на мою думку, я впоралась із цим завданням. Також важко було встановити зв’язок вже вивченого учнями матеріалу з тим, що вивчається. Не меншої уваги я мала приділяти дітям, які не так активно приймають участь під час занять. Для мене ця практика була дуже корисною тому, що я отримала змогу поглибити та закріпити свої знання англійської мови, психології та педагогіки, здобуті в університеті, та застосувати їх на практиці. На власному досвіді я переконалася, наскільки важкою, але водночас і цікавою, є професія вчителя.

Дар’я Деревинська

· Мені одразу вдалося встановити довірливий зв’язок з учнями, на уроці між нами була активна взаємодія. Учні поважно ставилися до мене, вчасно виконували домашні завдання. У мене не дуже великий досвід роботи з групами, тому довелося прикласти трохи зусиль, щоб підібрати оптимальний темп навчання для того, щоб приділяти достатню кількість уваги кожному учневі, враховуючи тривалість уроку у 20 хвилин. Проте, я отримала корисні поради від вчителя-методиста і, на мою думку, успішно вирішила це питання. Періодично у нас виникали проблеми з графіком проведення уроків через повітряні тривоги. Половина учнів знаходиться за кордоном або має поганий зв’язок, тому відвідуваність уроків була значно нижчою ніж під час навчання офлайн.

Олександра Рудницька:

· Я проходила практику в Володимирівському ліцеї Миколаївської області. Мене дуже порадувала присутність дітей на уроках, адже попри поганий інтернет, відсутність гаджетів, діти приєднувалися на уроки. Мені пощастило проходити практики саме у своєї рідної школі, діти всі були раді бачити мене, вчителі привітні, нові методики, нові матеріали, цікаві презентації, відео, все змінилося з тих пір, як навчалася я на краще, це круто. На останньому тижні практики приїзжали до школи волонтери, з дітьми проводилися психологічні тренінги, цікаві, розвиваючі конкурси. Я теж була залучена до цієї роботи. Стосовно уроків, я можу сміливо сказати, що викладання в школі для мене набагато приємніше, ніж репетиторство. Я люблю цю жвавість, цей ритм, гомін дітей. Дуже прикро, що ця практика проходила в таких умовах, якби це було очно -було б краще. Але вважаю, що мені вдалося зробити уроки цікавими і отримати результат.

Отже, навчально-педагогічна практика – це чудова можливість набуття професійних навичок. Дякуємо всім вчителям методистам баз практик, які зробили все можливе та неможливе у такий важкий для країни час, щоб допомогти студентом успішно впоратися з завданнями практики. Саме поєднання знань і практичного досвіду є основою формування успішної і досвідченої людини. Також бажаємо нашим майбутнім колегам успішно скласти державні іспити, знайти саме свій шлях у професії та впевнено крокувати ним.

Олена Щербакова,
ст.викладач кафедри германської філології,МНУ ім..В.О.Сухомлинського

Залиште відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Related Post

ЛІТНІЙ МОВНИЙ ТАБІР У МСШ «Академія дитячої творчості»ЛІТНІЙ МОВНИЙ ТАБІР У МСШ «Академія дитячої творчості»

Протягом двох тижнів, 27.05 по 07.06. 2019 року, учні МСШ «Академія дитячої творчості» беруть участь у роботі літнього мовного табору, який було організовано вчителями англійської мови школи за участю студентів

Виховний захід присвячений 111-й річниці з Дня заснування Миколаївського національного університету імені В.О. СухомлинськогоВиховний захід присвячений 111-й річниці з Дня заснування Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського

 3 жовтня 2024 року зі студентами 236(а) та 236 (п) груп, філологічного факультету була проведена кураторська година присвячена  111-й річниці з дня заснування Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського та

«ЛітСвіт: про літературу і не тільки…»«ЛітСвіт: про літературу і не тільки…»

20 жовтня 2022 року відбулась онлайн-зустріч із письменницею та журналісткою, лауреаткою І премії Міжнародного літературного конкурсу «Коронація слова 2020» і ІІІ премії «Гранд Коронація слова 2021» у номінації «Романи»Ольгою Саліпою.